Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Er du indehaver af en webshop eller en website, på hvilken du tilbyder ydelser eller services, og undrer du dig over, at din side ikke kommer frem, når du søger på den i søgemaskinerne Google Bing eller Yahoo? Så kan det skyldes, at du ikke har god SEO på din website. SEO – på dansk: Søgemaskineoptimering – er et af de hotteste emner, når det handler om at profilere sin virksomhed online. Det er nemlig nemmere og billigere end nogensinde før at oprette og drive en webshop.

Derfor benytter flere og flere virksomheder sig af muligheden for at drive online salg, og så er det klart, at konkurrencen bliver skarpere, når det handler om at ligge nummer 1 på Googles søgeresultatsider. Og er man ikke blandt de øverste, er der en stor sandsynlighed for, at potentielle kunder vælger at aflægge besøg på konkurrenternes sider.

Hvad er definitionen af SEO?

Du er sikkert ikke 100% klar over, hvad søgemaskineoptimering indebærer. Nu om stunder går det meget stærkt i denne verden, og Google tilpasser konstant sine algoritmer for at undgå, at der snydes med optimeringen. Googles service består i at levere de mest relevante søgeresultater til brugerne, så derfor vil Google kigge på relevans og tydelighed i kommunikation blandt de links, som kommer frem. På denne måde kan Google bestemme, hvilke websites, en bruger skal præsenteres for.

For en udtømmende definition af SEO, se Klikko.dk